Kako naložimo program na Arduino?
Arduino IDE programska oprema
Za začetek bomo namestili programsko okolje Arduino IDE za programiranje krmilnika in na krmilnik naložili “blink” program. To je snovni startni program, s pomočjo katerega utripamo že vgrajeno LED diodo.
Odpravimo se na Arduino uradno stran.
Izberemo instalacijo za operacijski sistem, ki ga imamo na računalniku.
V tem koraku lahko doniramo, lahko pa nadaljujemo preko “Just download” povezave. Ko se program prenese, ga instaliramo tako, da sledimo klasičnem postopku instalacije. Zaženemo program.
Če naš prvi “blink” program še ni odprt, ga odpremo preko: File > Examples > 01. Basics > Blink
Če na hitro pogledamo kodo:
/* in */ … Zakomentirana koda. Ta tekst je namenjen samo nam za dodatne informacije o programu. Nič od tega ne gre v kodo in v krmilnik.
…
Nadaljujemo z izbiro krmilnika v Arduino IDE. Programu oziroma prevajalniku (compiler-ju) moramo povedati za kateri tip Arduino krmilnika mora pripraviti našo kodo. Mi bomo uporabili Arduino UNO.
Naslednji korak, ki ga moramo nujno narediti ali vsaj preveriti je nastavitev USB COM porta na katerega bomo preko USB kabla priklopili naš Arduino krmilnik. Kako pa vemo oznako porta? Običajno ima na izbiro samo eno možnost.
Lahko pa odpremo Device Manager in tam preverimo COM številko.
V našem primeru je to COM7. Tako tudi nastavimo v Arduino IDE.
Orodje “Verify” uporabimo za preverjanje sintakse kode (ali smo se kjer pri pisanju programa zmotili) in prevede v strojno kodo. Tu se še nič ne prenese v ARduino.
Za prenos prevedene kode uporabimo “upload”.
Če “se vse zvezde poravnajo”, bi se koda preko USB-ja moral prenesti v Arduino krmilnik in program potrdi uspešni prenos.
Arduino gonilniki (drivers)
V primeru, da na računalniku nimamo nameščenih pravilnih gonilnikov, jih je potrebno namestiti. Posnamemo jih tukaj: