Prispevki

Kaj je Pišek?

Kazalo

UVOD

Portal Pišek je nastal leta 2018 z željo ponuditi slovenskemu šolskemu prostoru sklop nalog, ki se jih rešuje s slikovnim programskim jezikom. S tem naj bi predstavljal nekakšen most med nalogami v Mednarodnem tekmovanju iz računalniškega razmišljanja – Bober in Srednješolskem tekmovanju ACM iz računalništva in informatike – RTK. Glavnina nalog na portalu Pišek je bila drugače dodana leta 2019 v sklopu projekta Naloge za poučevanje in učenje računalniškega mišljenja – Portal Pišek (NPUR), pri katerem sodelujeta Fakulteta za matematiko in fiziko in Poligon, kreativni center. Na portalu so ustvarjene 4 učne poti (Zgodbe, Programski koncepti, Učbenik, Code Week), ali 4 metode uporabe za pridobivanje znanja iz programiranja v slikovnem programskem jeziku Blockly. Vse učne poti so smiselno zasnovane, tako glede na težavnost nalog kot glede na možnost preverjanja znanja, od učencev in učiteljev oziroma od dijakov in profesorjev pa bo odvisno, kako in na kakšen način se bo portal najbolje uporabljalo.

V času vsesplošne potrebe po razumevanju algoritmičnega načina mišljenja in pridobitvi veščin v t. i. digitalni pismenosti, lahko v Projektu Pišek najdemo poskus pravočasne intervencije v slovenski (izobraževalni) prostor, v katerem smo bili do sedaj priča kroničnemu pomanjkanju kvalitetnih nalog v slovenskem jeziku ter primanjkljaju dobro zasnovanih načinov poučevanja osnov programiranja – dotični portal zato ni le nova baza nalog, ampak je hkrati premišljeno zasnovani priročnik za njihovo tem boljšo izrabo.

Pišek ACM tekmovanja v2

Avtorji

Pri projektu so sodelovali mentorji mag. Matija Lokar, dr. Gregor Jerše in slovenska ambasadorka Evropskega tedna programiranja Katja K. Ošljak ter študenti Univerze v Ljubljani in sicer Luka Čušin, Blaž Dobravec, Urška Erjavec, Zoran Fijavž, Žiga Flajs, Karel Križnar, Ajda Lah, Anže Lokar, Aleš Poklukar, Dimitar Stoilkov, Krištof Špenko in Maks Valenčič.

Iz 3DSVET trgovine:

UNO R3 DIL type-B USB kompatibilno z Arduino Acebott

UNO R3 DIL type-B USB plošča je idealna za prototipiranje z mikrokrmilnikom ATmega328P, enostavno povezovanje preko USB ter popolna združljivost z Arduino IDE...

UNO R4 Minima type-C USB CH BLUE kompatibilno z Arduino

UNO R4 Minima type-C USB je napreden razvojni mikrokrmilnik z močnim 32-bitnim procesorjem...

UNO R4 WiFi type-C USB CH BLUE kompatibilno z Arduino

UNO R4 WiFi type-C USB CH je napredna razvojna platforma z brezžično povezljivostjo, vgrajeno LED matriko in enostavno povezljivostjo za inovativne projekte...

UNO R4 Minima type-C USB CH kompatibilno z Arduino

Arduino UNO R4 Minima type-C USB je napreden razvojni mikrokrmilnik z močnim 32-bitnim procesorjem, izboljšanim pomnilnikom in bogato izbiro vgrajenih perifernih naprav, ki ostaja popolnoma...

Naloge

V sklopu Zgodbe najdemo 8 različnih avtorskih sklopov nalog (Pišek, Robot, Ples, Tabornik, Zmajček, Gosenica Eva, Gasilka in Ladja), ki so bile ustvarjene s strani študentov in študentk pri danem projektu. Te naloge so zasnovane tako, da omogočajo interaktivno in izpolnjujoče učenje programiranja. Skupaj je na voljo več kot 250 nalog za reševanje.

Programski koncepti

Sklop Programski koncepti je namenjen seznanjanju s posameznimi programskimi ukazi (zaporedje ukazov, zanke, vhod/izhod in spremenljivke, pogojni stavki, podprogrami, tabele in nizi) ali utrjevanju že pridobljenega znanja. Ti koncepti se sicer srečujejo pri reševanju nalog v drugih sklopih. Ta sklop je pripravljen tako, da je shematično urejen in pregleden, kar omogoča izboljšanje učnega procesa.

Učbenik

Naloge iz sklopa Učbenik temeljijo na e-učbeniku za uvod v programiranje, ki je prosto dostopen na spletu. Ta e-učbenik zagotavlja odličen teoretski in praktični uvod v programiranje ter seznani bralca s slikovnim programskim jezikom Blockly. Naloge iz učbenika so bile prenesene na Portal Pišek, kar omogoča bolj pregledno reševanje in izboljšano uporabniško izkušnjo. Sklop Učbenik je razdeljen na tri dele: prvi del vključuje naloge, ki so enake tistim v učbeniku, drugi del vsebuje vaje, ki temeljijo na nalogah iz učbenika, vendar so zastavljene nekoliko drugače, tretji del pa vključuje naloge, ki preverjajo osnovne koncepte, ki jih pokriva učbenik.

Code Week

V sklopu Code Week so naloge iz vseh predhodnih sklopov zbranih in razvrščenih na nov način (za pokušino, 4.-6. razred, 7.-9. razred, 7.-9. razred težje in srednja šola). Te naloge so namenjene šolam, ki sodelujejo v Evropskem tednu programiranja (EU Code Week). Šole, posamezni razredi ali krožki lahko sodelujejo pri oktobrskih aktivnostih projekta. Edini pogoj za sodelovanje je, da prijavite svojo učno uro ali več na zemljevidu: codeweek.eu/events.

Projekt NPUR

Del Portala Pišek je nastal v okviru projekta Naloge za poučevanje in učenje računalniškega mišljenja – Portal Pišek (NPUR), ki ga sofinancirata Evropski socialni sklad, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport Republike Slovenije ter Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije. Projekt sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.

Pisek-se-posali

Zaključek

Na spletni strani Pišek lahko raziščete različne vsebine in vaje, ki vam pomagajo naučiti se programiranja na interaktiven način. Sklopi nalog, kot so Zgodbe, Programski koncepti, Učbenik in Code Week, vam omogočajo pridobivanje znanja in reševanje izzivov na področju programiranja. Poleg tega sodelujemo tudi v starih tekmovanjih v sodelovanju z ACM in FMF ter France-ioi.

 

Ključne besede:

Pišek, programiranje, naloge, vaje, interaktivno učenje, Zgodbe, Programski koncepti, Učbenik, Code Week, stara tekmovanja, ACM, FMF, France-ioi.

Košarica
Facebook X Instagram linkedin